η θεατρική μηχανή
παραστάσεις
εραστάς του θεάτρου
Νέα & Ανακοινώσεις
τι έγραψε ο τύπος
επικοινωνία
 
Τι Είδε ο Υπηρέτης

Τζο Όρτον | Θεατρική Παράσταση

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ
ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ - ΕΛΕΥΘΕΡΗ ΑΠΟΔΟΣΗ ΠΑΝ. ΠΑΣΧΙΔΗΣ – ΠΑΝ. ΔΟΜΒΡΟΣ
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΕΡΑΜΕΥΣ - ΝΤΟΥΜΠΟΥΡΙΔΗΣ ΣΚΗΝΙΚΑ-ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ ΧΡΙΣΤΙΝΑ ΓΛΥΦΟΥ
ΦΩΤΙΣΜΟΙ ΣΑΡΑΝΤΗΣ ΜΙΝΤΖΙΡΙΚΗΣ
Δ/ΝΣΗ ΣΚΗΝΗΣ ΝΙΚΟΛΕΤΑ ΜΑΡΚΟΠΟΥΛΟΥ
ΟΔΗΓΟΣ ΣΚΗΝΗΣ ΣΤΕΛΛΑ ΦΟΥΡΝΑΡΑΚΗ
ΦΡΟΝΤΙΣΤΡΙΑ ΕΛΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ
ΜΑΚΙΓΙΑΖ ΜΑΡΙΑ ΚΡΕΑΔΑ
ΕΠΙΜΕΛΕΙΑ ΗΧΩΝ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΕΡΑΜΕΥΣ – ΝΤΟΥΜΠΟΥΡΙΔΗΣ ΚΟΝΣΟΛΑ ΗΧΟΥ ΡΟΥΛΑ ΣΠΑΝΙΔΟΥ
ΚΟΝΣΟΛΑ ΦΩΤΙΣΜΩΝ ΕΛΕΝΑ ΧΩΜΑΤΑ
ΑΦΙΣΑ –ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΚΕΛΕΣΟΓΛΟΥ
ΦΩΤΟ ΠΑΡΑΣΤΑΣΗΣ ΘΟΔΩΡΟΣ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΣ

ΔΙΑΝΟΜΗ (με σειρά… τρέλας)
ΤΡΕΛΟΣ ΔΗΜΟΣ ΣΙΟΥΛΑΣ
ΓΙΑΤΡΟΣ ΠΡΕΝΤΙΣ ΓΙΩΡΓΟΣ ΤΣΑΚΛΑΡΙΣ
ΤΖΕΡΑΛΝΤΙΝ ΜΠΑΡΚΛΕΫ ΧΡΥΣΑ ΜΟΥΣΤΑΚΑ
ΚΥΡΙΑ ΠΡΕΝΤΙΣ ΒΙΟΛΕΤΑ ΧΑΝΤΖΙΔΟΥ
ΝΙΚΟΛΑΣ ΜΠΕΚΕΤ ΘΟΔΟΡΗΣ ΚΟΡΟΖΗΣ
ΓΙΑΤΡΟΣ ΡΑΝΣ ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΕΡΑΜΕΥΣ-ΝΤΟΥΜΠΟΥΡΙΔΗΣ ΑΣΤΥΝΟΜΟΣ ΜΑΤΣ ΑΝΔΡΕΑΣ ΕΛΑΙΑΣ

Η Θεατρική Μηχανή ευχαριστεί το ΔΗΠΕΘΕ Καβάλας για την εν γένει συμβολή του στην παράσταση καθώς και τη Νομαρχία Καβάλας για την παραχώρηση του Αμφιθεάτρου.

ΤΙ ΕΙΔΕ Ο ΥΠΗΡΕΤΗΣ του JOE ORTON ΑΜΦΙΘΕΑΤΡΟ ΝΟΜΑΡΧΙΑΣ 24 ΙΑΝ – 1 ΦΕΒ 2004 ΩΡΑ 9 μ.μ.

ΣΚΗΝΟΘΕΤΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ Η γλώσσα που χρησιμοποιεί ο Όρτον είναι σκληρή, δεν έχει καμία σχέση κομφορμιστικές απλουστεύσεις. Είναι η γλώσσα που η γκετοποίησή του ανέδειξε. Ο Όρτον πιστεύει στη δύναμη και στη σκληρότητα του λόγου. Αυτό δε, φαίνεται ειδικά στο «Τι Είδε ο Υπηρέτης». Η αντικομφορμιστική τάση ο ανατρεπτικός τρόπος γραφής, η αναρχία που κρύβεται επιδέξια κάτω από τον μανδύα της δήθεν μεγαλοαστικής τάξης που συχνά παρωδεί και τελικά γελοιοποιεί είναι στοιχεία της ορτονικής γραφής. Πρέπει να τονιστεί ότι θα ήταν υπεραπλούστευση να τοποθετήσουμε τον Όρτον στην κατηγορία ομοφυλόφιλος συγγραφέας. Το έργο του Όρτον πρέπει να παραβληθεί σε σχέση με την ταραγμένη ζωή της δεκαετίας του 60 στην Αγγλία, την καταπιεστική και συμβατική κοινωνία της. Ας μην ξεχνάμε πως η ίδια εποχή και κοινωνία γέννησε το θέατρο του παραλόγου και έβαλε βαθιά τις ρίζες για το πολιτικό θέατρο, ιδίως αυτό της μετα - μπρεχτικής σκηνής. Το Θέατρο βέβαια του Όρτον δεν ανήκει σε καμία από τις δυο κατηγορίες. Άλλωστε ένας τέτοιος προοδευτικός αλλά και ανατρεπτικός συγγραφέας δεν θα επέτρεπε καμία ταμπέλα στο έργο του. Περνώντας στο ίδιο το έργο πρέπει να αναφερθεί ότι το φυσιολογικό και το αφύσικο μπερδεύονται όλη την ώρα. Η αλήθεια και το ψέμα εναλλάσσονται και το πραγματικά αναρχικό χιούμορ του Όρτον ξεγυμνώνει τους χαρακτήρες. Τους ξαναντύνει με άλλα προσωπεία κι αυτή μέσα στο γενικό παραλογισμό αρχίζουν να αισθάνονται άνετα στους καινούριους ρόλους τους καταρρίπτοντας στο διάβα τους έννοιες όπως γένος, κοινωνική τάξη, εξουσία. Το αποτέλεσμα; Ξέφρενη τρέλα και αυθαιρεσία σε ένα πανδαιμόνιο παράλογο κρεσέντο μέχρι τα πράγματα να ξαναβρούν (;) το δρόμο τους.

YΠΟΘΕΣΗ TΖΟ ΟΡΤΟΝ Ο Kένεθ Xάλιγουελ και ο Tζο Ορτον ήταν εραστές και έζησαν μαζί 15 χρόνια. Στις 9 Aυγούστου 1967 με εννέα σφυριές ο Xάλιγουελ θα σκοτώσει τον Ορτον και ύστερα θα αυτοκτονήσει παίρνοντας 22 νεμπουτάλ. Οι δύο εραστές είχαν μοιραστεί τα πάντα εκτός τη δόξα που απολάμβανε ο δημιουργός του «Loot» και του «Τι Είδε ο Υπηρέτης». Στις διαθήκες τους ο ένας κληροδοτούσε στον άλλο τα υπάρχοντά του. Οι στάχτες τους σκορπίστηκαν μαζί στον «Κήπο της Ενθύμησης» στο Kόλντερς Γκριν.


Share on Facebook
 
a mediamax production